Archiwum 08 maja 2017


Koszt pozycjonowania strony - Janusz Bloguje...
Autor: janusz_macej_88
Tagi: pozycjonowanie   cena   poradnik   koszt   z czego składa  
08 maja 2017, 15:21

Każdy właściciel strony wie, że aby wyciągnąć z niej jak najwięcej, trzeba sporo w nią zainwestować. To jest całkiem normalne i dlatego też musimy mieć świadomość tego, że pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najlepszych możliwości.

Jednakże właściciele stron obawiają się wysokich kosztów takiej „imprezy”. Ile to rzeczywiście kosztuje i czy warto?

Tanie pozycjonowanie vs drogie

W Internecie mnóstwo jest ofert taniego pozycjonowania, czyli takiego, za które wystarczy ponoć zapłacić kilkadziesiąt złotych miesięcznie i już można osiągnąć naprawdę dobre rezultaty. Musimy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że takie pozycjonowanie stron nie zawsze będzie skuteczne. Im niższa cena, tym bardziej budżetowe są konkretne rozwiązania. To natomiast oznacza, że linki przy pozycjonowaniu dodawane są do słabej jakości serwisów, które nie mają wystarczającej mocy do tego, żeby rzeczywiście przynieść jakiś efekt.

Droższe pozycjonowanie stron internetowych może nieco szarpnie nas po kieszeni, ale też pozwoli na to, żeby uzyskać spodziewany efekt i to jest najważniejsze. Taki minimalny koszt sensownego pozycjonowania zaczyna się od kwoty ok. 500 zł miesięcznie. Jasne jest, że trzeba też mocno inwestować w content marketing albo to na nim opierać całe pozycjonowanie. Tak czy inaczej, nie można się spodziewać tego, że za 50 zł uda nam się osiągnąć jakiś niewiarygodny efekt, bo tak się nie stanie.

Inwestycja w pozycjonowanie

Pozycjonowanie w branżach z mniejszą konkurencją to dosłownie strzał w dziesiątkę. Kilka miesięcy działań może przynieść taki efekt, że dosłownie przez długi czas nie stracimy topów w Google. Pozycjonowanie stron zawsze jest ustalane z firmą indywidualnie lub możemy też wykupić konkretny abonament w zależności od tego, jaki mamy budżet i jakie aspiracje. Ktoś, kto chce znaleźć się tylko w pierwszej dziesiątce, z pewnością zapłaci mniej niż ten, kto chce trafić do TOP 3. Pozycjonowanie stron na efekt i audyt strony internetowej będzie droższy niż zwyczajne działania pozycjonerskie. Jednakże końcowy efekt zawsze zależy od konkurencji.